Portugal

Target

In 1989 studeerde Luis Duarte af met een 1e graad in de oenologie en werd vrijwel meteen één van de vaandeldragers van een nieuwe generatie Wijnmakers in Portugal. Hij werd als enige 3 x verkozen tot wijnmaker van het jaar. Een eerste keer zelfs op 27-jarige leeftijd en in 2010 was hij zelfs bij de laatste 6 genomineerden voor beste wijnmaker ter wereld. Na enkele van de beste domeinen van Portugal te hebben gelanceerd startte hij zijn eigen wijndomein met enkele wijngaarden rond zijn huis in Alentejo, waar hij nog altijd één van de topreferenties van de streek is! Zijn wijnen worden gekenmerkt door een ongekende complexiteit en opmerkelijke elegantie.

Wijnen (1)

Materia

Wijnmaker Luis Duarte van Herdade dos Grous is de enige die tweemaal werd uitgeroepen tot Portugees wijnmaker van het jaar. Proef waarom.

Wijnen (4)

Monte do Carrapatelo

In 1989 studeerde Luis Duarte af met een 1e graad in de oenologie en werd vrijwel meteen één van de vaandeldragers van een nieuwe generatie Wijnmakers in Portugal. Hij werd als enige 3 x verkozen tot wijnmaker van het jaar. Een eerste keer zelfs op 27-jarige leeftijd en in 2010 was hij zelfs bij de laatste 6 genomineerden voor beste wijnmaker ter wereld. Na enkele van de beste domeinen van Portugal te hebben gelanceerd startte hij zijn eigen wijndomein met enkele wijngaarden rond zijn huis in Alentejo, waar hij nog altijd één van de topreferenties van de streek is! Zijn wijnen worden gekenmerkt door een ongekende complexiteit en opmerkelijke elegantie.

Wijnen (2)

Martha's Porto

Martha's is een van de oudste porto familiebedrijven in Portugal waar traditie en hoge kwaliteitsnormen samenkomen. De tweede generatie van de familie begon dit avontuur met de commercialisering van de druiven in het gebied van Cambres en São João de Abrigos. Margarida Nogueira de Jesus, de jongste van drie kinderen die begon te bottelen en hun porto op de markt te brengen. De volgende generaties zijn altijd zeer alert geweest op de kwaliteit en de onderscheidend van het product. De huidige generatie focus zich meer op de uitbreiding van het familiebedrijf op internationaal vlak. Het hele proces wordt binnen de familie verwerkt, gaande van de teelt van de druiven, de wijnbouw, het bottelen tot de commercialisering daarvan.

Wijnen (16)